کیفیت خط شما و نویز

WpFreeware ژانویه 06, 2016 Inspirations

کیفیت استفاده از اینترنت پرسرعت بر پایه تکنولوژی ADSL وابستگی کامل دارد به میزان نویزی که وارد خطوط مسی تلفن می گردد. اگر میزان نویز وارده کم باشد با تکنولوژی امروز پارس آنلاین شما می توانید تا پهنای باند 16 مگابیت در ثانیه را در منزل داشته باشید ولی همین کیفیت می تواند بسیار بسیار پایین تر بیاید اگر نویز وارد سیم های تلفن شما بشود.

همانطور که می دانید در هر شهر چندین مرکر مخابراتی وجود دارد که تلفن های ثابت از این مراکز به محل مشترک به صورت سیم مسی سیم کشی شده است. مثلا برای مشترکی در خیابان شهید بهشتی ارومیه (دانشکده) سیم مسی بصورت مستقل از مرکز مخابراتی قندی (چهار راه مخابرات) به محل مشترک کشیده شده است. نویز می تواند از ابتدای سیم یعنی مرکز مخابراتی تا نقطه تحویل به مشترک (ورودی ساختمان ) وارد سیم مسی شود و یا اینکه در قسمت سیم کشی داخلی ساختمان وارد سیم مسی گردد.

نویز وارده قبل از سیم کشی ساختمان:

این نوع نویز بیشتر به علت دوری مشترک از مرکز مخاراتی اتفاق می افند . هر چقدر فاصله مشترک از مرکز مخابراتی بیشتر باشد نویز بیشتری وارد سیم خواهد شد.

پوسیدگی مفاصل کانال های مخابراتی زیر زمینی در بین راه و یا حتی خرابی پورت و یا فیوز می تواند از عوامل دیگر ایجاد نویز قبل از سیم کشی مشترک باشد

نویز وارده در سیم کشی داخلی ساختمان:

اکثر قریب به اتفاق منابع نویز پس از اتصال سیم مخابرات به سیم کشی داخلی اتفاق می افتد عوامل موثر در ایجاد نویز در سیم کشی داخلی:

استفاده از سیم نا مناسب و با رشته های نازک مانند سیم آیفون به جای سیم تلفن استاندارد و مناسب

پوسیدگی و اتصال که به مرور زمان اتفاق افتاده است

وجود دستگاه فکس – تلفن – پوز – دزدگیر که بدون اسپیلیتر و یا میکروفیلتر به خط وصل شده اند

دوشاخه های ضد برق

کابل تلفن – دو شاخه و حتی سوکت تلفن که به صورت استاندارد نباشند

سیم تلفن از پریز تلفن تا مودم مشکل داشته و یا پریز تلفن معیوب باشد

در کنار مودم دستگاهی مانند : تلفن همراه، تلفن بیسیم، لامپ مهتابی، دستگاه مایکروویو وجود داشته باشد

اسپلیتر معیوب بر روی خط وجود داشته باشد

سیم تلفن از کنار کابل برق رد شده باشد

همه این موارد بعلاوه بسیار موارد اتفاقی دیگر می تواند منبع نویز باشد. حال از کجا بفهمیم که میزان نویز سیم کشی داخلی چقدر است؟ برای اینکار ابتدا با تلفن پشتیبانی دفتر 04432247724 تماس گرفته و از میزان نسبت سیگنال به نویز خود آگاه شوید بدیهی است اگر نویز کم باشد نسبت سیگنال به نویز زیاد خواهد بود و بلعکس. پس از آگاهی از میزان سیگنال به نویز حال باید به سر خط جایی که سیم مخابرات به سیم کشی داخلی شما متصل می شود مراجعه نموده و سیم کشی داخلی را از آن جدا کنید. حال بایستی سیم مخابرات را مستقیم به مودم خود متصل نموده و مودم را روشن کنید. پس از ثابت شدن جراغ لینک یا همان DSL مجددا با پشتیانی تماس گرفته و میزان سیگنال به نویز را جویا شوید. اگر میزان سیگنال به نویز به میزان قابل توجهی افزایش یافته باشد به این معناست که شما در سیم کشی داخلی خود دچار نویز می باشید. در این صورت شما می بایستی از سر خط سیم مستقلی به داخل ساختمان کشیده و آن را به مودم متصل نمایید. البته از سیم مناسب و استاندارد تلفن بایستی استفاده شود. در صورت نیاز ما می توانیم با ارسال نفر فنی این موارد را برای شما بررسی و حل نماییم.

فکر کنم خوب است این صفحات را هم مطالعه کنید

یک پاسخ به “کیفیت خط شما و نویز”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.